Syng! Syng! Syng!
En koncert, hvor publikum selv er de optrædende.
En oplevelse, der giver en unik følelse af fællesskab og samhørighed – og som samler mennesker på tværs af generationer, køn og andre forskelligheder.
For et år siden lancerede Musikhuset Århus et koncept – inspireret af lignende tiltag i Australien og Canada, hvor en gruppe af fremmede forvandles til et legendarisk kor.
Syng! Syng! Syng! konceptet i Århus blev en bragende succes – og kan nu for femte gang melde om udsolgt med 1.200 solgte billetter og en foyer fuld af glade sangere i alle aldre.
Konceptet er enkelt: Sangerne/deltagerne mødes kl. 19.00 med sanginstruktør, Line Groth, som i løbet af de næste ca. 2 timer lærer dem dagens korarrangement – som er skrevet til formålet og niveauet. Repertoiret er et af tidens store pophits – ofte af danske kunstnere.
Ca. midtvejs er der en pause, hvor deltagerne kan gå i baren.
Efter pausen synges en anden sang – som fællessang – lige for at rense ørerne.
Til slut – når deltagerne har lært det 3-stemmige korarrangement – afsluttes aftenen med et brag af en koncert.
Hele vejen igennem medvirker et professionelt band, som bakker sangerne op, og som er er med til at løfte energien og få det hele til at lyde fuldstændig magisk.
Alle kan være – uanset forudsætninger. Og konceptet har vist sig at appellere til folk i alle aldre.
Corona gjorde som bekendt fællessang utroligt populært – og Phillip Faber fik heltestatus.
Syng! Syng! Syng! tager fællessang to the next level – hvor vi ikke bare synger sammen, men synger flerstemmigt og sammen skaber en musikalsk oplevelse, der giver gåsehud for alle medvirkende!
Copyright © Alle rettigheder forbeholdes